mandag den 12. november 2012

Stue + Køkken

Så kom endelig det første indlæg med rigtige billeder af vores nye hjem, i dagslys. Lyset her er helt fantastisk og der kommer sol ind af de store vinduer og døre hele dagen. Selvom det kan blive lidt varmt (selv om vinteren), så giver det altså ekstra energi med al det lys!

Jeg har taget 2 fridage i denne uge, så jeg kan pakke lidt mere ud og få sat på plads, mens der er fred og ro til det. Vi mangler stadig en del på væggene, men de store møbler er på plads...


# køkken 


# farver



# spisestue



# stue


# min vindueskarm


# kuglelampe købt hos


# min farmors broderede pude i Børge Mogensen gyngestolen


# en foreløbig siddeplads i entreen


# mmmm amaryllis


# entre


# latte fra min nye Ascaso Expressomaskine

Rigtig god dag til dig!



23 kommentarer:

Binemor sagde ...

Åh hvor er det nogen dejlige billeder Mette. Stort tillykke endnu engang. Her strømmer solen også ind af store vinduer, det er dejligt at få energi den vej.

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Tak :D Ja lys kan man næsten ikke få nok af! Elsker lys!!

Pernille Pedersen sagde ...

Sikke en masse dejlige billeder, du har fået taget til dette indlæg.

Sabrina sagde ...

Sikke et pænt hjem i har :)
Håber du os tager flere billeder, når der kommer lidt op på væggene :)

Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

Davids Engle sagde ...

Hvor ser det godt ud. Tillykke med det.
Kate

Barbara sagde ...

Sikke nogle dejlige billeder og dejligt hjem, kan godt forstå hvis I er lykkelige for det

dankebaar sagde ...

Hvor ser det bare godt ud. Dejligt hjem I har fået jer. :-)

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Pernille - tak. Du kan tro det er en fornøjelse at tage billeder med det lys. Vores gamle hus var mere mørkt og det var stort set umuligt at tage gode indretningsbilleder.

Sabrina - det kan du tro jeg gør :D

Kate - tusind tak!

Barbara - det er vi ihvertfald. Ikke mindst fordi huset også er rigtig praktisk indrettet.

Dankebaar - tusind tak :D

Julie Maria sagde ...

Sikke et dejligt hjem i har !!!
Kærligst fra Julie Maria

Nanna Andersen sagde ...

Skønne billeder. :) Og vildt lækkert køkken! :D

www.badutspringeren.blogspot.dk

Ævlebævle sagde ...

Hvor er det blevet fint hjemme hos jer, dejlig med sådan et par fridage, til at ordne lidt i. Jeg er helt vild med kuglelampen, ønsker mig også en hjem til

Eline sagde ...

Virkeligt flot hjem. JEg må sige I er kommet godt på plads... Dejligt dejligt og tak fordi du deler med os.
Kh Eline

Lise sagde ...

Hold nu op Mette det er blevet über-lækker. Fede farver du har valgt. Og som prikken over i'et har du også lige designet et nyt fedt header. GOD STIL.

Helle Jescika sagde ...

hvor ser det bare dejligt og hyggeligt ud. :O)

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Julie Maria - mange tak :D

Nanna - Ja det var også kærlighed ved første blik for mig :D

Ævlebævle - yes det var et impulskøb til bare 150 kr. Tjek evt. Evas blog (fantast fabrikken), hun har masser af kuglelamper, hvis hun ikke har solgt dem alle.

Eline - jeg er så glad for at i vil dele det med mig'!

Lise - tusind tak! Yep intet skal gøres halvt, så headeren er også blevet peppet lidt op.

Helle J. - du kan også tro det er hyggeligt :D



Julia Hausfrau sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud! Og så tager det altså bare lidt tid at flytte i nyt, for man skal lige have tid til at "bo sig ind" i det hele og rigtigt fornemme det nye hus, ikke?!

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Julia - tak. Jo det har du helt ret i! Det er også derfor vi ikke har hængt så meget op på væggene endnu. Det skal lige overvejes lidt, hvor tingene skal placeres :D

TinaLykke sagde ...

Skønne billeder! Hvor ser jeres køkken dog indbydende og hyggeligt ud! Og entréen er godt nok blevet flot :)
Med alt det lys bliver du vist en af de eneste, der ikke får problemer med at tage billeder til bloggen ;)

A + K = ♥ sagde ...

Åhåh, hvor fint, elsker blandingen af det barnlige/tøsede pastelunivers blandet med det rå og mørke som værkstedslamperne, krydret med et smule retro ala lænestolen - rigtig fint! (:

- Anne

Kirkesjov sagde ...

Hvor lækkert! Dejligt, hyggeligt og indbydende. Og fedt at I er kommet så godt på plads allerede :-) Jeg er lidt vild med det lille vindue i stuen bag sofane :-)

Kh. Mette

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

TinaLykke - lyset hjælper ihvertfald en hel del :D

Anne - Tak. Jeg kan ikke vælge hvilken stil jeg er mest til, så det bliver en blanding, hvilket jeg også selv er ret godt tilfreds med!

Kirkesjov - ja det hjælper på det! Ja det er et lille kig hul ud til vejen hi hi!

-Gitte- sagde ...

Dejligt at kigge ind i jeres hjem. Og synes vægen i entren er blevet rigtig så flot.

Super mange flotte detaljer!
MVH
Gitte

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Gitte - tak :D Jeg er også super glad for den væg. Jeg har altid ønsket mig en grå vandskuret væg, og det har jeg nu!