onsdag den 17. oktober 2012

At leve i nuet og nyde processen....



Jeg blev lige inspireret af en anden blogger, som mindede mig om at leve i nuet! Under alt det med at flytte sit hjem, starte på noget nyt og komme videre til det vi har ventet på så længe, så har jeg lovet mig selv, at jeg skal huske at nyde processen!

For den bedste tid er ofte den tid, hvor man går og glæder sig til noget godt der kommer til at ske. Jeg er ikke en person, der hænger mig så meget i fortiden, jeg fortryder sjældent noget. Det der er sket er sket. Jeg ser fremad, nogle gange lidt for meget fremad. Jeg glæder mig til alt er på plads i vores nye hjem, og kan godt komme til at glemme, at lige nu synes jeg faktisk jeg har det rigtig godt. Lige NU nyder jeg denne tid, og det skal jeg lige minde mig selv om. Så tak for påmindelsen, som Camilla lige hjalp til med, med dette smukke digt...



At leve i nuet er livets teknik
og alle folk gør deres bedste,
men halvdelen vælger det nu, som gik,
og halvdelen vælger det næste.
 
Og det forrige nu og det kommende nu
bliver aldrig i livet presente,
og alle folks levetid går sågu
med bare at mindes og vente.
 
For det nu, som er gået, er altid forbi,
og det næste bliver aldrig det rette.
Næ, sørg for, at det nu, du lever i,
én gang for altid er dette.
 
Piet Hein

6 kommentarer:

Tina sagde ...

Hvor er det rigtigt! Tak for påmindelsen :)

KirstenK sagde ...

Også jeg siger tak for påmindelsen...vi er slemme til at glemme at leve i nuet...det der er nu er lige om lidt fortid og lige netóp det øjeblik der er nu kommer aldrig tilbage...god aften til dig!

Mig og Maya sagde ...

Du har så ret- kan ikke sige mere end det, for alt, hvad jeg tænker, har du lige skrevet:-) Knus Heidi

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Piet Hein har ikke levet forgæves....
Glæder mig med Jer.
Kh. Lene.

Louise sagde ...

Hvor er det fint sagt:-) og hvor er det spændende at følge jeres proces.

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

Det gør det kun sjovere at dele processen med alle jer :D Tak for jeres kommentarer.