mandag den 28. maj 2012

Mit lyseblå vitrineskab...

Så fik jeg langt om længe forvandlet mit vitrine skab fra et mørkt egetræsmøbel til et lækkert lyst skab, der nu står og pryder stuen. Sikke et arbejde og jeg har ihvertfald et anstrengt forhold til malertape i skrivende stund!!! (#Note til mig selv "Husk at bruge tape, der er lavet specielt til vinduer næste gang!!")





Min farmors gamle stel


nyvaskede glas


Jeg ville egentlig have købt nogle andre greb, men synes alligevel de gamle greb klædte skabet


Sådan så det ud før, alt for mørkt og proppet til randen!!

14 kommentarer:

Heidi sagde ...

Ej, hvor er det bare helt vildt flot - og en meget fin farve :-)
Kh. Heidi

Fru hygge sagde ...

Det er blevet helt vildt flot, Mette. Fantastisk hvordan maling kan forandre:)

Helle Jakobsen sagde ...

Aj hvor er det blevet flot -næsten et helt andet skab og en lækker farve.Har også prøvet at bruge forkert tape :0)

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Hvor er det bare blevet godt. Det må have været noget af en opgave.

Maria Benita Mary Thermann sagde ...

Helt fantastisk! Det er virkelig smukt men sikke dog et arbejde.

Har også lige malet et gammelt skab i samme farve - elsker det!

Hilsner fra Maria på Abeslottet.blogspot.com

Mette Kathrine sagde ...

Tak - ja et kæmpe arbejde!! Altså jeg synes det er fint at male, men nu har jeg fået nok for en tid!! Jeg har jo også lige et helt hus der skal males, når vi flytter ind i det til oktober. Ja puha forkert tape kan ikke anbefales! Der er blevet skrubbet og skrabet, sæbet ind, og skrubbet og skabet lidt mere......!!!!!!

Anne-Sofie (Fingernem) sagde ...

Rigtig flot farve! Sikke et skønt skab, sådan et gad jeg godt have.
Godt arbejde!

Marie sagde ...

Sikke en forandring, det er virkelig blevet flot :-) og sikke et arbejde..

Julia Runge sagde ...

Wow! Sikke en forvandling! Jeg er også lige blevet færdig med mit vitrineskab nr. 2 i går, og glæder mig til det skal indenfor ;o)

Heidi sagde ...

Hver er det blevet fint og en rigtig flot farve.
- Heidi
www.egholmvej16.blogspot.com

Frk. TingelTangel sagde ...

Fantastisk smukt!
-tak for inspiration til en mulig farve for mit næste maleprojekt :-)

Maj♥ sagde ...

Det ser bare drøn flot ud!!
Farven er super lækker!
Lyder spændende (ja, det kan jeg jo sagtens sige) med et helt hus, der skal males, da det jo som regel er efterfulgt at et MASSIVT indretningsflip... glæder mig til at se hvad du finder på!!
Kh Maj

PS: Har linket til dit fine blogdesign!

Mette Kathrine sagde ...

Tak allesammen! Jeg kan også bare mærke at det var den helt rigtige farve, den lyser simpelthen hele stuen op!

Maj - Du kan tro der kommer indretningsflip, det er allerede startet hi hi.... Jeg tror måske min blog for en tid forvandles fra kreablog til indretningsblog for en stund :D

Henny sagde ...

For Søren hvor er det blevet flot. Nu MÅ jeg altså også snart igang med mine sidste to møbler.
Se her:
http://sysletrolden.blogspot.com/2012/02/hjlp-mig-blogland.html