søndag den 6. maj 2012

Maling #3

Samme farve som dem her, men nu på en IKEA skammel! I kan tro den pynter på mit gamle grimme badeværelse. Men tanken er selvfølgelig, at den skal pynte endnu mere på badeværelset i det nye hus...!





Blomsten er ukrudt som min søde mand høstede, da han skulle male vores udendørs trappe!
Jeg har gang i rigtig mange malerprojekter. Jeg har købt pastel lyseblå og mintgrøn til en skolebænk, kommode og et vitrineskab. Så de næste mange indlæg kommer nok til at handle om maling :D

14 kommentarer:

Den lille lykke sagde ...

Super lækker farve. Jeg malede netop også min IKEA skammel den samme farve igår. Jeg har planer om, at jeg skal have pyntet den med lidt retrotapet på trinene.

Sabrina sagde ...

Super skøn farve! :)

Heidi P sagde ...

Det bliver bare rigtig fint søde Mette :) Hvor langt rækker sådan engang spraymaling egentlig? Altså hvor meget kan males ud af en spraymalingdåse?

Merete sagde ...

Jeg er vild med dine malede ting, især spejlet er super lækkert.
Hvad renser du møblerne med inden maling?
Jeg har fået en skøn kommode fra et rygerhjem, som jeg skal have renset, inden den skal bruges til alt mit stof. Så håber på et godt råd.
Hilsen Merete

Lotte sagde ...

Det er en virkelig fed farve. Ser frem til at se dine andre farver i brug.
Har én spray rakt til alle de ting du har vist?

davids engle sagde ...

Jeg vin gerne høre, hvilken spray du bruger. Kan den virkelig holde til en taburet? Jeg har endnu kun spraymalet et par messinglysestager. De blev mægtig fine, men når jeg vaskede dem i varmt vand gled spraymalingen af! Så hvilken slags bruger du?
Kate

Fru hygge sagde ...

Wauw Mette, den er godt nok flot - FED, FED farve du har valgt!:)

Mette Kathrine sagde ...

den lille lykke - ja det er også super fedt med tapet på!

Sabrina - yes turkis er dejligt!

Heidi - det kommer lidt an på hvor mange lag man synes der skal til. Men jeg har malet spejl, ur og skammel med 1 spraydåse!

Merete - et møbel fra et ryger hjem ville jeg uden tvivl rense i grund rens blandet m. vand + grunde det med en grundmaling og male min. 2 gange ovenpå med alm. maling. Hvis det er et stort møbel, ved jeg ikke om det kan betale sig med spray.

Lotte - ja til ur, spejl og skammel!

Kate - når man maler på metal kan malingen godt skalle lidt af. Det sidder bedre fast på træ. Og så kan man evt. lakere det efterfølgende.

Mette - ja jeg er også vild med den :D

Anonym sagde ...

Jeg vil også meget gerne opfordre dig til at lave en lille DIY omkring hvordan du gør og hvilke produkter du bruger :)
Har spurgt lidt i en malerbutik, men de synes jo at man skal spendere flere tusind kroner - hvilket nok er lidt i overkanten, hvis man bare vil male en knage og en skammel ;)
Lækker farve i øvrigt!!
Vh. Line

Christina sagde ...

Sikke flot den er blevet! :)

Mette Kathrine sagde ...

Line - jeg går efter det de vejleder til i malerforretningerne. Min erfaring er at det holder stik. Jeg har nogle gange experimenteret, fordi jeg enten var utålmodig eller ikke gad at ofre for mange penge. Men resultatet bliver ikke det samme.
Spraymalingen kan man købe billigt hos creas.com

Denne maling er billig og god og de sender det hurtigt afsted...
http://www.creas.com/nyheder-og-artikler/molotow-koeb-3-for-2.aspx

Christina - tak :D

Mig og Maya sagde ...

Wow, hvor er den flot. Jeg har også lige købt den skammel til min datter, så hun selv kunne nå håndvasken og tænkte at der skulle gøres noget ved den- den turkis farve er da bare for flot. Knus Heidi

Mette Kathrine sagde ...

Heidi - De er simpelthen så gode de skamler. Min datter synes også det er sjovt at sidde på nederste trin, og bruge øverste trin som bord :D

MollyMy sagde ...

Din skammel er godt nok blevet fin. Tro lige jeg skal ind og kigge lidt på det spray maling for jeg har et par ting der godt kunne trænge til en gang make over :)
Hilsen Birthe