onsdag den 11. april 2012

Nyt liv til den gamle gyngestol!

Jeg er SÅ stolt!! Min smukke gamle gyngestol har fået nyt betræk. Jeg var faktisk ikke helt sikker på, at jeg kunne finde ud af at sy det, da den ikke havde noget betræk før. Jeg havde bare lagt et stykke stof omkring (endnu et hængeparti)! Men søndag, da jeg havde kreatid ved symaskinen, fik jeg syet dette lyseblå/mintgrønne betræk. Jeg er meget tilfreds med resultatet!!!

Gyngestolen fik jeg af min far, da den stod i hans sommerhus (som nu er vores sommerhus). Jeg var helt vild med den, og tænkte at den ville være perfekt, da jeg ventede Anna. Tænk at sidde der med sin lille baby og vugge det i søvn. Nu hvor børnene ikke sidder på arm så længe ad gangen, er den bare lækker at se på og god at sidde i. Nu med ny hynde....!!





12 kommentarer:

Anne Sofie sagde ...

Hvor er den nye betræk flot, det ser super godt ud med den farve til den sorte gyngestol. :)

Kys en Frø - Elin Emilie sagde ...

Dejligt, god farve til stolen. Jeg kender det. Min gyngestol (også et arvestykke) mangler et betræk, men kan ikke tage mig sammen. Godt gået

Lotte sagde ...

Er dybt misundelig på din fine gyngestol! Men hvor er den blevet fin med hynden, super farve!

Irene sagde ...

Hvor er den blevet flot!

FunkyFox sagde ...

Det ser rigtig godt ud, en rigtig lækker farve.

Alice Schmidt sagde ...

nydeligt :-)

Helle Jakobsen sagde ...

Hvor er den blevet fin, turkis er godt til sort. Stolen vil jo altid have sin egen historie :0)

Sarah sagde ...

Fine før og efter billeder!

Mette Kathrine sagde ...

tak for jeres søde kommentarer! Ja farven er jeg også helt tosset med!! Og møbler med historier er bare guld værd. Det er sjovt at købe brugt, men når man har arvet det fra nogen man holder af, så er det helt specielt.

Katharina Stendys sagde ...

Jeg drømmer om en sort gyngestol!!!! Så flot!

Mette Kathrine sagde ...

Katharina - du må da på jagt efter en gyngestol. Denne type stol mener jeg der findes en hel del af, hvis du kigger på loppemarkeder o.lign. og med en gang maling er den jo super fin.

Anne-Sofie (Fingernem) sagde ...

Hej
Sikke fin den er. Jeg spekulerer på - er det den samme gyngestol jeg har fundet? Har den et sæde med "tråde"? Du kan se min her: http://fingernem.blogspot.com/2012/04/gyngestol.html

I så fald, kan jeg fortælle dig at du ejer en Børge Mogensen gyngestol, som sælges for en 1000-1500 kr brugt (ja, det overraskede også mig, og fandt ud af det helt tilfældigt).
Jeg skal selv i gang med maling og hynde som du nok kan se.
Tak for en fin blog, jeg skal helt klart være fast læser her. Jeg er ny i blogland og snuser lidt rundt :)
Hav en dejlig aften
Anne-Sofie