lørdag den 28. april 2012

Når man ikke selv kan strikke...

Så er det dejligt at have både en mor og en svigermor, der hellere end gerne strikker til os. Her er et lille udvalg, af det de har strikket til børnene! Der kunne nok godt blive endnu et indlæg med strikkede trøjer, men det bliver en anden god gang....


Valdemars grå/brune trøje i lækker Alpacauld fra Farmor


Annas vest fra Bedstemor (hun har den også i creme, lavendel, mørk lilla)


Æblegrøn vest/slipover med æbleknapper fra Bedstemor



Annas kjole fra Bedstemor




Annas turkise poncho fra Bedstemor
(jeg fik selv lov til at sætte filt kuglerne på. 
Når min mor strikker køber jeg altid selv knapper + tilbehør, for jeg er meget knappekræsen :)

12 kommentarer:

Eline sagde ...

Lækkerier med sjæl - dejligt ;0)
/Eline

Celina's verden sagde ...

Hold nu op nogle skønne ting... Det er dejligt at have en i familien eller to der er skrappe med de strikkepinde..
Kh Camilla
Se min nye give away
http://celinas-verden.blogspot.com

Savila sagde ...

Lækre sager! :-)

Julie sagde ...

Hvor er det da skønt ;0)
De er lækre allesammen.
God Lørdag

TinaLykke sagde ...

Skønne, skønne ting! jeg må da vist have vores mormor igang med pindene, for selv er jeg ikke nået længere end til at kunne strikke ret masker ;)
Knappekræsen - se det var et ord, jeg ikke kendte :)

Mette Kathrine sagde ...

Eline - ja sjælen i håndarbejdet betyder altså mindst ligeså meget som udseendet :D

Camilla - ja det er med at sætte pris på.

Savilla - enig!

Julie - ja og det er ikke engang mig der vælger dem alle. De er bare gode til at fornemme hvad vi kan lide, de to damer.

TinaLykke - ja bare sæt hende igang ;D Jaa jeg kendte faktisk heller ikke ordet før i dag, men så opstod det lige he he...

Uglemors verden sagde ...

Skønne skønne sager - her er det min svigermor der kan strikke ;-) elsker bare at give mine skønne unger trøjer på fra deres farmor som ingen andre har :-)

Faldt lige over din blog og har fluks meldt mig som læser, glæder mig til at følge med fremover ;-) sjovt i bor eller kommer til at bo ved/i Kalundborg, jeg bor nemlig lige udenfor kalundborg :-) og så har vores sønner sørme også fødselsdag samme dag kan jeg se, min Magne bare 11-11-2008 :-) til gengæld er vores pige (Luna) så fra 2010 som jeres Valdemar :-) lidt sjovt synes jeg - måske du har lyst til at læse med inde på min blog, www.uglemorsverden.blogspot.com, du er i hvert fald velkommen til at kigge forbi :-)

Kh Karina

Mette Kathrine sagde ...

Karina - hvor hyggeligt du læser med! Vi bor i Kalundborg :D Jeg kigger lige forbi dig...

Berit sagde ...

Så mange deilige strikkede ting. Ha en god søndag

Britta sagde ...

Det er nu meget rart at have folk til det man ikke selv kan ;) Især når de laver så flotte ting.
Tror du at du kan få lokket ud af din mor, hvor hun har opskriften på ponchoen fra, for den kunne jeg godt tænke mig at strikke :)

Mette Kathrine sagde ...

Berit - tak :D

Britta - ja det er super dejligt! Opskriften på ponchoen, fandt jeg i en udgave af Boligliv for lang tid siden. Jeg tror desværre ikke jeg har bladet længere.

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Så smukt håndværk!!