onsdag den 18. april 2012

en bedste veninde....

Jeg er så taknemlig for, at min datter er en af de heldige, der har sig en rigtig god veninde! Hun har flere gode veninder, men en helt særlig veninde, som hun helt selv har valgt. Eller de har vel egentlig valgt hinanden, ud af jeg ved ikke hvor mange børn, i deres børnehave. Det er så tydeligt at de to holder særlig meget af hinanden. De kan blive rivende uvenner og opfører sig af og til, som et gammelt ægtepar (siger pædagogerne i børnehaven, hi hi :) Men de støtter også hinanden og hjælper hinanden, når nogen driller. Når den ene slår sig, giver den anden et plaster og når puslespillet er lidt svært, så hjælper man hinanden....



Der er heldigvis stadig plads til andre børn i deres leg, og når den ene er syg, så leger man bare med nogle andre. Men helt særligt, det er jeg ikke i tvivl om, at dette venskab er!!

Det varmer mit hjerte, at min datter er i stand til at knytte sådan et stærkt venskab! Jeg håber det varer rigtig længe......

3 kommentarer:

Berit sagde ...

Så deilig at din datter har en god veninne som hun kan stole på, man trenger det. Samtidig så er det viktig som du skriver at de slipper til andre så de ikke isolerer seg for seg selv.Ha en god aften

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Sådan en veninde havde jeg også, lige fra børnehaven og indtil hendes liv ikke skulle vare længere....
Det er snart 13 år siden og alt for tidligt, at hun forlod mig. Jeg mindes hende meget tit, da der kun er 3 huse mellem hendes barndomshjem og der, hvor jeg nu bor.

Håber for Anna, at det bliver en lige så god og "langtidsholdbar" veninde.
Kh. Lene.

Mette Kathrine sagde ...

Berit - ja det er rigtig dejligt :D

Lene - åh hvor sørgeligt. Men minderne varer heldigvis ved :D