søndag den 12. februar 2012

Varmepude DIY

I dag fik jeg langt om længe syet mig en ny varmepude. Det har længe været min plan, da den gamle er blevet væk. Jeg er selv stor fan af den slags varmepuder, og lige i dag havde jeg en øm ryg, der trængte ekstra meget til den!

-

Her har du en slags DIY til hvordan du laver en varmepude....

Sy en pude, der lukker godt til med zig zag og alm. sting. Lad et hul stå åbent og fyld puden med hel boghvede. Jeg har brugt 2 poser til en pude på ca. 25x12 cm. Sy hullet til og luk dermed puden af.

- Sy et betræk til puden. Den ene side skal være lidt længere end den anden, så du kan lave et ombuk, så puden med boghveden ikke falder ud (som et hovedpudebetræk). Det er meget praktisk, at man kan vaske betrækket.

- Læg boghvedepuden ind i betrækket, fold om og den er klar til brug!

- Når du skal bruge varmepuden, varmer du den ca. 3 min. i microovnen og den er klar til en øm ryg! Læg evt. stof imellem puden og huden, den er meget varm i starten!









10 kommentarer:

Linsens sagde ...

Uh, kan næsten mærke den på ryggen! Sådan en må jeg lave!
Jeg har faktisk længe tænkt på at sy sådan en varmepude, men har været vildt meget i tvivl om fyldet, så dejligt at få svaret:-)

SigneFejrskov sagde ...

Hej Sirianna.
Disse varmepuder er guld værd.
For 4 år siden da jeg skulle på efterskole lavede jeg en selv. Den var dog med grødris i istedet for hele boghvede kerner. Grødrisene holder godt på varmen og et lille bonus er at når de bliver varme lugter de lidt af risengrød.

bykirsti sagde ...

Sikke en skøn blog og masser af fine ting!

Tak for kigget!

kig forbi min giveaway på bloggen

Christina sagde ...

Det er da også lige tiden til en varmepude.! Kh C

pif paf puf aka Lea. sagde ...

Uhh sådan en kunne jeg godt bruge. Tak for diy! Men har ingen microovn så den er nok lidt ubrugelig herhjemme. :-(

Misemor sagde ...

Slike poser er en nødvendighet. Jeg har ris i mine, det tror jeg er litt billigere, men har ikke forsøkt bok-hvete, det er kanskje andre forskjeller?
Tusen takk for reisetips, jeg skal forsøke å finne fram til den Husflid-butikken. Gleder meg.
Ha ei kreativ uke. Klem =)

Mette Kathrine sagde ...

Piger den kan virkelig anbefales!!

Den er sikkert også god med ris, mmm tænk at der så dufter af risengrød :D

Mette Kathrine sagde ...

der er gået lidt kuk i tekst og billede, men håber i kan tyde forklaringen. Ellers er den ret nem at regne ud ;D

Gårdejerinden sagde ...

Sikke en god ide - tak for tippet
:0)
Måske skal jeg føje den på listen over "ting jeg gerne vil lave i vinterferien" ;0)

Mette Kathrine sagde ...

det lyder da som en super god ide :D