søndag den 1. januar 2012

En sørgelig start på det nye år! (langt indlæg)




Da vi kom hjem fra nytårsfest først på eftermiddagen i dag, fandt vi vores dejlige kat Tinke, liggende på badeværelsets varme gulv i en rigtig skidt tilstand. Hun har skrantet et stykke tid, men vi troede ikke det var SÅ alvorligt. Hun har før tabt sig og sultestrejket, hvis der ikke blev serveret Whiskas, så vi troede bare det var det, eller en lille snue hun var rendt ind i. Men i dag var hendes tilstand forværret så meget, at det stod klart for os, at hun virkelig var syg. Set i bakspejlet, så havde hun faktisk lagt sig til at dø, mens vi ikke var hjemme, for så var der nok fred til det.

Men jeg måtte sande at den eneste vej det var at køre til vagtdyrlægen, og få hende til at kigge på lille Tinke. Jeg vidste godt hvad det betød og kørte tudende afsted med hende, mens jeg fik sagt farvel til hende. (Jeg måtte køre 45 min. med hende, men hun sov heldigvis imens.)

Vores dejlige, skøre, drillepind af en kat, kom afsted herfra i dag d. 1-1-2012! Hun blev aet og nusset mens hun blev stukket og sov ind og fik lov at få fred.

Tinke var en meget speciel kat! Som i kan se på billedet kunne hun sagtens finde på finurligheder. Her har hun lagt sig godt til rette i Annas dukkevogn, for der var da lige plads til en lille kat. Når hun ville ud, og vi ikke lukkede døren op med det samme, så gik hun bare op på spisebordet og vandrede rundt for at demonstrere og så vidste hun vi fik lettet os. Af og til stak hun også hele hovedet ned i vores vandglas, for vores vand smagte bare bedst.

Når vi gik tur med vores hund Neela, så gemte hun sig i busken og sprang ud og forskrækkede hende og  Neela hoppede af forskrækkelse, men blev derefter glad for at se, at det bare var Tinke.

Ja fuld af finurligheder, sjov og helt speciel!

Vi har begravet hende og sendt hende op til himlen, hvor Bedstefar passer på hende. Anna mente ellers jeg skulle have en meget lang stige, for at nå helt op i himlen med Tinke :D Men sådan hænger det jo ikke lige sammen.

Håber du har det godt deroppe lille Tinke, vi savner dig og tænker på dig!

8 kommentarer:

Helle Jakobsen sagde ...

Æv en træls start på det nye år. Det er altid svært at sige farvel, men flot I fik taget en værdig afsked. Godt I har de gode og pudsige minder.Alligevel: Godt nytår til dig og dine herfra

Davids Engle sagde ...

Årh, hvor trist. Det er jeg ked af at høre. Godt nytår trods alt.
Kh. Kate

flet ogsjov sagde ...

Sikke en trist start på det nye år,men som du selv skriver har Tinke bestemt valgt tidspunnktet hvor der var ro. Det er jo kattens natur. Det er altid hårdt at skille sig af med sine kære kæledyr !!

Helle Jescika sagde ...

Øv, sikken en trist start på dt nye år. Vi har også været igennem det frygtelig at miste kæledyr. Vi har heldigvis også en BedsteFarmor i himlen, som passer godt på dem. Nogle gange savner jeg smileys når jeg skriver indlæg. Ville gerne have tændt et lille lys for Tinke.
Knus

Mette Kathrine sagde ...

Tusind tak for jeres varme ord og tanker, det er SÅ dejligt!

Helle J - ja en god og værdig afsked betyder utrolig meget,

Kate - tak skal du have, i lige måde.

flet og sjov - ja jeg tror også at det passede hende fint at der var ro til det.

Helle J. - tak, bare din tanke om et lille lys, er bare så sødt. Jeg har selv haft tændt et lille lys for hende her til aften..

Lise sagde ...

Sikke en fin rejse Tinke fik herfra.

Stjernestøv sagde ...

Føler med jer søde Mette. Det gør så ondt at sige farvel til de søde dyr, vi måtte selv igennem det forrige jul, hvor vi sagde farvel til vores dejlige Buster.

Knus Heidi

Mette Kathrine sagde ...

Lise - ja det synes jeg den fik. Det er jeg glad for!

Heidi - tak, ja det kan jeg sagtens huske. Det er bare rigtig øv!!