mandag den 9. januar 2012

Børneværelse...

Et af de rum i vores hus, som jeg er ret godt tilfreds med, er børnenes fælles værelse. Lige nu går det fint med at dele værelse, men når de bliver ældre, kunne vi godt tænke os et ekstra rum. Så nu må vi se om det bliver her, eller i et nyt hus! Indtil videre er det dog her, at mine to guldklumper roder og regerer! 



Over Annas seng hænger en paraply, som er købt i Søstrene Grene 



Rumdeleren er pimpet med maskingtape


jeg er vild med de farverige spande. Jeg synes de er perfekte til legetøj


Annas seng



Tøjskabet (sorry, dårlig billedkvalitet)


inde bag forhænget, er tøjet sorteret og markeret med masking tape, så min søde mand kan finde de rigtige pladser til tøjet :D Det er han faktisk helt utrolig taknemlig for, tænk hvad det tape kan gøre... 


gamle postkort skrevet på dansk, købt i Sverige, i en Kuriosa butik


Sættekassen bruger vi til at opbevare Valdemars sutter. Den lille natsværmer er købt i Vietnam 



Valdemars lækre sengetøj, købt i et stort svensk supermarked for 100 kroner!


kugleramme fra et loppemarked


Anna og Valdemars tipoldeforældre. 
Anna er opkaldt efter hendes tipoldemor. Faktisk har vi to tipoldemødre i familien, der hed Anna, så det var jo oplagt at bruge det smukke navn til vores første fødte :D


Jeg er vild med disse dyr fra Akwetu U-landsbutik. De er billige, super seje og støtter samtidig afrikanske familier.




Lidt af Valdemars dyresamling


Annas lille hus



Perleplader pynter i vinduet

11 kommentarer:

gitte sagde ...

hvor ser det bare hyggeligt ud, og rigtig mange fine detaljer, elsker detaljen med maskingtape tøj system.. tror de fleste mænd ville sætte pris på en sådan detalje :-) både når det skal lægges i skabet men også når det skal ud og i brug....
Herhjemme deler vores 2 drenge også værelse, det fungere super godt, og da de fik muligheden for hver deres værelse afslog de det.. DE VILLE DELE VÆRELSE.. og så blev det sådan, og så fik deres lillesøster sit eget værelse..
Men super fint værelse.
Gitte

Mette Kathrine sagde ...

tak Gitte! Ja jeg tror nu også mine børn synes, det er helt vildt dejligt at dele værelse lige nu, især når man kan sove sammen. Det må da også være hyggeligt. Men mon ikke de bliver trætte af det når de nærmer sig teenage alderen :D

Karina sagde ...

Super billeder, det kan kun være et skønt sted til små :) Smart med maskintape på rumdeleren ! De spande der har jeg også tænkt på at anskaffe, vi mangler virkelig noget smart opbevaring til alle de små ting.

Misemor sagde ...

HVOR har du fått tak i et stykke papirdukke med klær som faktisk ikke er klippet ut engang???
Slike er jeg alltid på utkikk etter, de minner meg om veldig hyggelige stunder fra min barndom.

Klem Tone B

Mette Kathrine sagde ...

Karina - jeg har købt spandende i Jysk, der er de ret billige!

Tone - Jeg har købt dem i et slags legetøjsmuseum! Jeg synes også de er fine og ret originale :D

strikkestine sagde ...

Det er så skønt og meget inspirerende når man som jeg står foran at indrette børneværelse. er helt vild med den måde du bruger masking tape på forkanten af reolens hylder - det skal jeg klart prøve...
Solhilsner
Stine

betine sagde ...

Hvor er det bare fint og hyggeligt!!!
Og hvor ER det bare en helt vildt god ide at skrive på tapen i tøjskabet... Det skal jeg så meget ha gjort i morgen :)

Kh!

Gitte sagde ...

Hyggeligt ser det ud:) Jeg kan godt lide at det er et børneværelse (med tyk streg under børne-) og ikke skal være et lyserødt prinsesseværelse eller lyseblåt ridderværelse. Og sikke nogle fine køb du har gjort i Sverige, måske skulle man snart tage en tur over Sundet.

Mette Kathrine sagde ...

Tak :D

Ja man kan dæleme finde mange lækre ting i Sverige!

Helle Jakobsen sagde ...

Sikke et festfyrværkeri af farver i børneværelset, der er så mange lækre og finurlige ting og mange praktiske detaljer. Jeg er også helt vild med den påklædningsdukke. Super ide med at pimpe rumdeleren med tape :)

Maria sagde ...

Hvor ser det lækkert ud! Superfine detaljer, og fedt at se, at det er både flot og praktisk :-)

(Vi bruger også labels på børnetøjshylderne. Er dog bange for, min mand synes, jeg overdriver lidt; der er bl.a. inddelt i "alm. bodyer" og "pæne bodyer" i hhv. kort og langt ærme... :-S )