søndag den 27. november 2011

God 1. søndag i advent!

Så fik jeg alligevel pyntet op og lavet adventsdekoration. I år har jeg haft lyst til at pynte op med "gammeldags jul". For første gang skal vi holde juleaften, og familien kommer hjem til os. Jeg glæder mig rigtig rigtig meget, det bliver super hyggeligt. Jeg har også også glædet mig til at starte vores egne traditioner, selvom begge vores forældre har nogle rigtig dejlige traditioner. Det er alligevel helt specielt at være vært juleaften! Nogle af billeder er ikke så gode, men man får altså bedst fanget den hyggelige stemning, når man ikke bruger blitz!!


Adventsdeko. inspireret af hende her!


traditionen tro hænger julemanden gaver på trappen, i år er det adventsgaver!

 



ja hun er Hello Kitty fan! Det er mor ikke, men Anna pigen skal have det hun ønsker sig allermest!



filtede nisser fra min mor



tranebærpynt





rensdyr fra hende her!


læg mærke til skygge spillet fra troldegrenen :D



mit jule køkken vindue






14 kommentarer:

Fru hygge sagde ...

Du er en rigtig hyggefis, søde Mette!... og flot ser det ud!:)
Knus fra Mette

frk.regnbue sagde ...

Det ser så flot og hyggeligt ud hjemme hos dig.
Kh Christina

Karina sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud :)

Mette Kathrine sagde ...

Mette - ja det der hygge det kan vi lide'! he he. ja vi skal jo til at varme op til på lørdag :D

Frk. regnbue - Tak, her er også rigtig hyggeligt, især med regn og rusk udenfor!

Karina - Tak :D

Pernille sagde ...

Hvor ser det fint og hyggeligt ud og hvor er det dejligt at I skal holde jul selv i år. Det skal vi også herhjemme, men det er 3. gang vi prøver det, men du har ret, det er noget helt særligt at være vært juleaften.

Bodil sagde ...

Hvor har du pyntet fint op:) Min datter fik også Hello Kitty tøj idag- og nøj, hvor blev hun glad:)

Kristiane sagde ...

Det ser super hyggeligt ud. Vi skal også holde jul herhjemme i år. Det ser jeg også super meget frem til. -og jeg kan også hoppe med på Hello-kitty datter vognen... arggg hader den kat, mis, ja what ever, men hun knuselsker den!! -og så sætter jeg også hendes ønsker og behov højre end min egen, forhåbenlig forsvinder den lille kat om... hmmm en 10 år?? ;-)

Glædelig 1 i advent.

mvh Kristiane

Denise//herligheder.blogspot.com sagde ...

Jeg misunder dig, at du allerede har "fået lov" til at pynte. Og ja ja, den der Hej-Kat den er også et hit herhjemme.

Jeg har købt en Lisa Grue plakat (til mig selv) hvor Hello Kitty også er på, og Mynthe synes den er vildt sød (hun kan bare ikke helt forstå ordene der er printet ind på hello Kitty "Stupid head miauw" haha).

Mette Kathrine sagde ...

Pernille - ja det er altså helt specielt :D

Bodil - Ja det er bare et hit med Hello Kitty hos pigerne!

Kristiane - ja, man bliver ligesom nødt til at sætte sig selv lidt til siden. da jeg var barn fik jeg også det jeg ønskede mig allermest til jul og fødselsdag. Og det betød rigtig meget.

Denise - he he det lyder som en rigtig sej plakat!!

Christina Ravn sagde ...

Det ser rigtig fint og hyggeligt ud!

Frøken Lyngsø sagde ...

Det ser bare rigtig hyggeligt ud hjemme hos jer! Jeg har også så småt været i gang med julepynten, der er lidt mere "moderne" eller kreativ end den traditionelle rød/hvide af slagsen..

Mette Kathrine sagde ...

Christina - Tak :D

Frk. L - Jeg har også mest pyntet op i mere moderne stil, men i år kunne jeg ikke holde mig fra den rød/hvide jul :D Og man bliver jo næsten nødt til at vælge ik, ellers synes jeg det kan se lidt rodet ud. Håber du har billeder på din blog af julepynten, så vil jeg da lige kigge forbi :D

Frøken Lyngsø sagde ...

Du har helt ret! Enten det ene, eller det andet - en blanding bliver hurtigt noget rod. Jeg kan se du har været forbi min blog og kigget - jeg håber du synes om det og måske blev lidt inspireret?

Mette Kathrine sagde ...

ja jeg var lige forbi. Rigtig hyggelig blog du har :D