mandag den 28. november 2011

"Din bedste juletradition" - blog challenge

Vi har endnu ikke så mange traditioner i vores lille julehjem, for vi plejer ikke at holde juleaften herhjemme. Men det skal vi i år, og jeg glæder mig til at starte en masse traditioner og give dem videre til mine børn! Men 'en tradition har vi, en jeg holder meget af! Hvert år får Anna og (nu) Valdemar en pakkekalender/adventskalender. Alle de fine pakker hænger jeg op ad gelænderet på vores smukke, gamle, svungne trappe. Hvert år skifter den udseende en lille smule. Det er min bedste juletraditon!

Jeg håber du vil vise din bedste juletradition på din blog, det kunne være rigtig hyggeligt at se :D


2009



2010



2011

9 kommentarer:

Fie sagde ...

Ej hvor hyggeligt-gid man havde sådan en trappe:-) Jeg vil lige tænke lidt over hvad vores bedste juletradition er-og så viser jeg det på min blog!

Fr. Høll´s skriverier sagde ...

Det giver mig virkelig accessioner til min barndom, hvor min mor gjorde nøjagtigt det samme som du. Lavede kalender op ad trappen. Fantastisk. Jeg glæder mig til mine unger bliver så store, at de kan forstå, at ikke alle gaverne skal åbnes på én gang. Indtil videre har en anden løsning, som jeg nok skal vise en af de nærmeste dage.

Mette Kathrine sagde ...

Fie - det lyder godt. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på :D

Fr. Høll - Ej hvor sjovt! Min datter er 4 og har indtil videre accepteret at pakkerne først må pakkes op når mor og far siger til. Håber det holder :D

Pernille sagde ...

Hvor ser det fint ud. Sådan ville jeg også gøre hvis jeg havde så smuk en trappe. Vi har en nissemand der hænger på døren og som kan have pakker inde i maven, det er ungernes pakkekalender!

Berit sagde ...

Så morsom julekalender. Samtidig dekorasjon. Ha en god aften

Clemme/Trine sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud :) Tror sgu mine naboer ville glo lidt, hvis jeg hang pakker op på gelænderet i opgangen :)

Mette Kathrine sagde ...

Pernille - det lyder også som en rigtig hyggeligt pakkekalender :D

Berit - Tak :D

Trine - Ha ha ha ja det ville de nok, men hvis det var gaver til dem, så ville det måske være okay!

Marina sagde ...

Sådan en kalender lavede min mor også mange år til mig og min søster. Et år lavede hun også en med special øl til min far. Dén kalender blev han vildt glad for for det var dengang man ikke kunne få så mange forskellige slags øl i Danmark.

Mette Kathrine sagde ...

Marina - ja det er faktisk en god ide med øl til manden. Og nok endnu nemmere i dag med alle de spændende øl man kan købe :D