mandag den 1. august 2011

Mine fund på de svenske loppis!!

Det var næsten det jeg glædede mig allermest til, da vi kørte afsted til Sverige. Alle de spændende loppiser!! Og det var virkelig lige så godt, som forventet. Nogle steder er billige, andre steder lidt dyrere, men intet imod de alt for dyre (efter min mening) danske loppemarkeder.

Torsdag tog min veninde og jeg på Loppis tur og det var super hyggeligt, at gå og drømme sig lidt væk, uden skrigende, tissetrængende børn og en mand der står og tripper!

Alle loppemarkeder vi besøgte, lå i nærheden af Laholm og örkeljunga i Halland. Og der var endda mange, som vi ikke nåede at besøge. Man kan få en guide over en stor del af de loppis der er i området og hyggelige små spisesteder og konditorier!




Det her var et sjovt loppis, det var meget billigt! Sådan som det skal være, når man køber brugt. Jeg købte en masse stof for 35 kr. og det bedste var, at det duftede dejligt og rent, slet ikke nusset og fedtet som sådan noget normalt gør.


Kattens loppis og kuriosa var lidt mere pebret, men jeg synes hendes vinduespartier var sjove, dem havde hun inddelt i farvekategorier.


F.eks. gul - min yndlingsfarve for tiden!


Her er mine fund....


Lille mini tallerkenrække f.eks. til Annas legekøkken - 40 svenske kr. 


2 gamle danske postkort (med hilsner bagpå) De skal i rammer og hænges op på Valdemars værelse - 
10 svenske kr.


En broderet sag til sommerhuset - 5 sv. kr.


En bakke til sommerhuset - 5 sv. kr.


en lille bakke evt. til Annas legekøkken 10 sv. kr (egentlig overpris, da der er lidt rust på)

Stof i lange baner...








et lilla kludetæppe evt. til Annas værelse


et stentøjsfad til 35 sv. kr. - jeg synes det er så skønt, for det er lidt skævt :D Det ses dog ikke, kun på billedet.


Jeg fandt 2 smukke kagedåser til 20 sv. kr. stk.




Denne her måtte jeg selvfølgelig have til Anna :D


5 kommentarer:

Pi Andrea sagde ...

Skønne skønne sager du har købt...er faktisk lidt misundelig på stoffet især... :o)

Kirkesjov sagde ...

Hvor hyggeligt! I skulle være kigget forbi på jeres tur - vores hus ligger ikke langt fra Örkelljunga!

Kh. Mette

Mini ministeren sagde ...

Hold da op en masse skønt du er kommet hjem med :)

HelleJescika sagde ...

Sikken nogle fine ting. Jeg eeeelsker også loppis og har også haft nogle gode sager med hjem.
Kagerne i Annas kagedåse, smager himmelsk, hvis man køber en ved juletid ;O)

Mette Kathrine sagde ...

Pi Andrea - ja jeg er også helt vild med stoffet :D

Mette - nej hvor sjovt, ja det kunne have været hyggeligt!

MiniM - Ja det var en god skattejagt

HelleJ - der var desværre ikke kager i, men det kunne være man skulle prøve dem engang!