søndag den 17. juli 2011

Den "fedeste" kåring!!! (der vil indgå bandeord i dette indlæg)

Jamen det er så "skønt"... så er min kommune netop blevet kåret til den "fedeste" i Danmark!! Hvilket betyder, den kommune med flest overvægtige mennesker OG flest lavt uddannede. Åh suk, jeg føler det næsten som en heksejagt!

Ja, jeg skal da ærligt indrømme, at jeg nok trækker lidt med op i gennemsnittet (vægtmæssigt) efter 2 børnefødsler, et liv med 2 småbørn, har lidt for nemt ved at finde de ekstra kilo på sidebenene, og kan næsten ikke se på en lille kage, før den har sat sig godt til rette på mig!! Jeg får desværre ikke løbet så meget (som jeg har gjort), da jeg synes mit underliv er gået lidt for meget sydpå efter fødsel nr. 2, og alle de knibe øvelser jeg synes jeg kæmper med, er måske ikke nok, når man løbetræner ved siden af! Jeg lever pissesundt i hverdagene, men hygger lidt for meget i weekenderne.... ja undskyldninger er der nok af!!

Men undskyld mig, hvor er jeg pisse træt af at blive jagtet af det samfund vi lever i! Man skal helst veje 50 kg. 2 dage efter man har født, være den perfekte overskudsmor der aldrig råber af sine børn, nå toppen af karrieren inden man fylder 30, være høøøøøøøjtuddannet, nr. 1 på jobbet, bo i den smarte by, i det flotteste hus, køre i den fedeste bil, gå i det smækreste tøj, være den perfekte kvinde, der opfylder sin mands behov og iøvrigt aldrig begå nogen fejl!!!

Vi skal måles og vejes, og der bliver ført statistik over hvor godt vi klarer det lille søde liv. Og hvis vi ikke kan finde ud af at være perfekte, så skal vi da have hjælp! Så skal samfundet tage hånd om os, for de fattige, lavtuddannede, fede mennesker i lille Kalundborg, kan åbentbart ikke finde ud af det selv!! Shout it from the roof tops, hang it all out - alle skal vide at vi er de "fedeste"!!

Det er så pisse frustrerende, at leve i lille forkælede Danmark, hvor vi har det så godt og alligevel er ingen tilfredse!!! Vi har masser af tid til at dømme hinanden og hænge folk ud, der ikke passer ind i mængden!! Brokke os over hvor lidt vi har, når vi i virkeligheden har så meget!

Jeg kan godt konkludere, at jeg kan IKKE følge med!!! Jeg kan IKKE være perfekt!!!! Jeg gør alt hvad jeg kan, for at opnå samfundets normer og passe ind i statistikkerne (på trods af, at jeg elsker, når folk tør at bevæge sig udenfor disse)! Men for mig er det en umulig opgave..... Men det betyder ikke, at jeg har brug for at blive dømt, eller få hjælp. Jeg har bare valgt, at det ikke skal fylde hele mit liv, lige nu og her at være åle slank. Jeg får forhåbentlig overskud til at gøre en indsats igen, når JEG er klar! Men det er ikke noget samfundet skal blande sig i. Det er mit liv, min sundhed og det er MIT ansvar!!!

Hej jeg hedder Mette - og jeg er ikke perfekt....

MEN SÅ ER DET KRAFTEDEME GODT JEG ER SÅ PISSELÆKKER ALLIGEVEL!!!!!!!!!!



This is me!! Jeg gad fandme godt at se anderledes ud, men det gør jeg ikke p.t.

(Der er mulighed for, at jeg fortryder dette indlæg i morgen tidlig, men nu fik jeg det ud!! Så bær over med mig, please :)

Tak til dig der læste med!

23 kommentarer:

Onkel Anne sagde ...

Jeg synes faktisk, du ser dejlig ud. Sødt smil, smukt hår og super fede sko!

Demselv sagde ...

Inden du kan nå og fortryde og slette dette fantastiske indlæg, så vil jeg også have lov til at komme med mit kompliment "For Satan da, hvor ser du godt ud - Charme, selvtillid og lækkert hår... og sko :o)" Godt set det med skoene Onkel Anne ;o)

Når vi formår at leve med os selv... ja, så må omgivelserne SKU DA OGSÅ LÆRE DET!!!!
Nemlig Mette!!!

Super fedt indlæg.
Kram Jill

Heidi Bagge Dalsø sagde ...

Fedt indlæg og kan kun sige HØRT!!!!!! Og du ser knaldhamrende godt ud ...piiiiift

Helle sagde ...

Jeg kan kun være enig..
Og jeg synes nu også at du ser rigtig godt ud :o)

Mette sagde ...

Du ser da tæske lækker ud!!!
Og hvis der var nogle flere af din slags som tør stille sig på bagben og sige sin mening, så ville lille perfekte Danmark måske endda slet ikke være så perfekt, men vi ville få et Danmark som netop VI ønsker det :)

Nu er jeg ikke fra Kalundborg, men jeg er helt sikkert også en af dem som ville trække statistikken op af. Men jeg har et godt liv alligevel :)

MVH
Mette

Edith (No Ordinary Cake) sagde ...

Wow wow nogle former! Du ser super godt ud!

Jeg tror kåringen skyldes agurketid. En eller anden forsker har set på fedme og da medierne ikke har så meget at gå op i for tiden med folketingets sommerferie så kører de en sag på det. Men sørgeligt er det. Man skulle da tro at vi var kommet over tiden med heksejagter.

Mette Kathrine sagde ...

Tusind tak for jeres søde kommentarer!!!

Fru hygge sagde ...

Mette du må ikke begynde at lave om på dig selv, for du er super dejlig, som den du ER:0)..

Randi B. Jensen sagde ...

LOV MIG AT DU ALDRIG FORTRYDER DET INDLÆG. Det er så befriende at høre dig gå i klinch med alle de umulige krav, som samfundet stiller - hvem er det egentlig, der ligger trenden!!! Ja, det er vi vel selv med til, så altså kan vi også selv gå imod den. Jeg bor ikke i din kommune, men jeg kan godt sige dig, at jeg hiver op i gennemsnitsvægten, jeg vejer dobbelt så meget, som jeg burde, det er jeg ikke særlig stolt af, for tiden er jeg ramt af en depression, jeg er forhåbentlig på vej ud af den, aldersmæssig kan jeg vist være din mor, og en ting har jeg lært af livet og det er, at man skal give sig tid til at nyde det og leve det, som man selv ønsker at gøre det og ikke efter alle de krav, som "samfundet" stiller. Knus til dig, der tør gå mod strømmen

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

HØRT HØRT HØRT....
Som Randi hører jeg også til mor-generationen, jeg bor i kommunen, jeg er med til at trække op i gennemsnitsvægten og har det heller ikke godt med det, men jeg har verdens bedste 3 børn, skønne svigerbørn og 3 pragtfulde børnebørn, som elsker at soppe og kaste sten i vandet. Dét kan man nemlig i denne kommune, for hrelvet !
Kh. Lene.
PS! Du er en skøn pige, Mette Kathrine.

Helle sagde ...

du er da en steg :)

og må jeg spørge hvilke kommune du skriver om ?

jeg har født 5 børn og alt på mig er gået syd på men min mand elsker mig og mine børn forguder mig og det er sommer og ikke alle skal være tynde og være super smarte 2 uger efter de har født det er kun dem med penge :)

hovedet op og glæd dig over dine børn og mand :)

Maria sagde ...

Sådan!! Jeg tilslutter mig koret: du ser pisselækker ud, og desuden er timeglas-form på vej ind igen (siger jeg i hvert fald til mine hofter hver dag!).

Jeg kender godt heksejagten og er enig med dig - altså; når det tager maven 9 mdr. at blive så stor, er det så ikke skide ok, hvis det lige tager mere end 9 uger, før den er lille igen?!?!

Jeg har det sådan, at en mor, der bruger sin dyrebare tid, mens børnene er små, på at være væk fra dem for at gå til trendy-ryste-poledance-zumba-fitness mange gange om ugen, prioriterer dårligt. Så' det sagt.

Der er for mange børn i DK, som hellere vil have tid med en rummelig (også fysisk) mor, end savne end tynd mor!

Mette Kathrine sagde ...

her på morgen dagen fortryder jeg slet ikke dette indlæg, for vi er mange der deler samme holdning. Det varmer virkelig at høre, at der er andre der er lige så træt af samfundets krav, som jeg er!!

Randi - tak fordi du sætter pris på folk der tør gå mod strømmen! Tak for din støtte.

Lene - ja man kan nemlig mange fantastiske ting i vores kommune - bl.a. at nyde livet med børn, børnenebørn og sten der skal kastes i vandet.

Helle - Det er Kalundborg kommune jeg bor i. Respekt til dig, at du har født 5 børn!! Og du kan tro jeg også glæder mig over min lille familie, de er det hele værd.

Maria - jeg kan kun give dig ret!! Ja jeg ser også mange mødre der prioriterer rigtig meget af deres dyrebare tid (som aldrig kommer igen, med vores små børn) på fitness og et altid cleenet hjem. Men det bliver ikke mine børn, der skal undvære mig pga. min forfængelighed. Når de bliver større, skal vi tilgengæld cykle rigtig mange ture sammen, så mor her kan smide nogle kilo og de selv kan lære en masse om hvor sundt sport er. For det er sgu også vigtigt, at man lærer sine børn hvad der er sundt og usundt, fremfor at lære dem hvad rigtig og forkert udseende er... for hvad er det?

mette sagde ...

Du ser sgu skøn ud! Fedt indlæg og gode kommentarer. Hos mig er der også for meget - er desværre ikke så god til at elske det som du er. Tak for god inspiration.
Hilsen en Mette - der heller ikke er særlig perfekt. :)

Frk. Ranke sagde ...

Armen! tak for dit befriende indlæg, jeg håber at vi en dag kan stoppe med at dømme hinanden, og acceptere at vi er forskellige og tak for det! Vi skal som kvinder bliver bedre til at forlig os med den vi er og sådan som vi nu engang ser ud! Arbejder stadigvæk selv med at blive bedre til at acceptere mig selv. Tak for indlægget, det var dejligt at blive mindet om det endnu engang!

Fru Wind sagde ...

Skønt indlæg. Kan kun være enig med dig i, at der stilles het umulige krav (mske nogen, vi stiller til os selv?) til den perfekte, lækre, slanke og overskudsagtige mor. Ofte bliver folk vældig imponeret over mit overskud, når jeg producerer den ene kage efter den anden, men det er jo bare på bekostning af noget andet (ture til motionscenter, rengøring osv). Tror i det hele taget bare det handler om prioritering: lige nu prioriterer vi herhjemme familien højt... så er der bare mindre tid til at sørge for at krop og hus er helt perfekt, men det virker for os:o)
Knus Line (der også venter spændt på at timeglasfacon bliver moderne igen;o))
PS: de andre har helt ret i at du ser bragende godt ud på billedet.

Mette Kathrine sagde ...

Tak og selvtak!!! Jeg kæmper også med det, og det er desværre ikke fordi, at jeg bare acceptere den jeg er, gid det var så vel! Men jeg kæmper med det og kæmper ihvertfald for, at vi godt må være forskellige, og ikke behøver at kunne alting og være perfekte hele livet!!

Blomsterpigen sagde ...

Inden du fortryder skal du vide, at jeg tror jeg er forelsket... i dig...! TAK! Det er nemlig bare pisse rigtigt, og vi har alle godt af at huske på det af og til, når vi selv har for travlt med andre. Jeg tror det sker for os alle. Og gu fanden er du lækker! Du er KVINDE!
Knus altså!

cs sagde ...

hmm er det en klub man kan melde sig i??? Men altså jeg kan ikke leve op til din standart for du er da bare for lækker.. Men ville lige sige super indlæg og jeg tror vi er rigtig mange som har det lige som dig...

Mette Kathrine sagde ...

cs - Tak, hvor er du bare alt for sød!!! Ja det kunne da være at man skulle lave en slags klub! En facebook side, hvor man kan tilmelde sig, hvis man er træt af alle de krav samfundet stiller, og hvor man med rette kan tilmelde sig, hvis man har lyst til at råbe op og gå imod denne negative strøm. Du skal ihvertfald være velkommen :D Det kunne være jeg skulle overveje, at oprette sådan en :D

morslille sagde ...

Tak for dit fantastiske indlæg!!!
KH Charlotte

Randi sagde ...

Det kunne være mig, der havde skrevet det indlæg. Jeg er heller ikke helt tilfreds, men ingen skal fortælle mig hvornår og hvordan jeg skal komme af med de ekstra kilo. Min krop - mit tempo! HURRA for dig! Og jeg synes du er smækker ;-)

Katharina Stendys sagde ...

I love it!! Og du ser skide godt ud!