søndag den 19. juni 2011

DIY - babylegetøj!

På opfordring fra Mette til alle bloggere, så har jeg lavet en DIY på et rigtig godt stykke babylegetøj! Det er ikke min ide, men jeg har set det et par steder efterhånden. Hvis du endnu ikke har set hvordan man laver en, så har du chancen her!


Du skal bruge følgende:

1 rengjort sodavandsflaske med skruelåg
frugt/pastafarve
pailletter i mange former og farver
vand
tape


Sådan gør du:

- Fyld flasken op med 3/4 dele vand + frugtfarve, så nuancen er lys. (så kan man bedst se pailletterne)


- put pailletterne i vandet. Man kan også bruge perler, men det er vigtigt at de er meget lette, ellers falder de ned til bunden med det samme, i stedet for at flyde rundt.


- stram skruelåget, tape det til, så baby ikke kan få det af.


Ja, det er faktisk så nemt! Så her kan alle være med! Så nu er det bare at nyde synet, af alle de smukke farver. Ryst den, vend den og drej den og experimenter med, hvordan du kan få pailletterne til at se fascinerende ud! Din lille baby, vil ihvertfald elske den!









2 kommentarer:

HelleJescika sagde ...

Det er en super ide. Jeg gjorde det også til Asta da hun var lille. Men syntes dog at huske at det var en god ide at putte atamon i for at det ikke skal "rådne"?

Mette Kathrine sagde ...

ja det har du nok ret i! Jeg tænkte at det var så nemt og billigt, så den er lige til at smide i skraldespanden, når den bliver sur og kedelig :D Men tak for tippet, det er helt sikkert en god ide!