søndag den 8. maj 2011

Mors dags gave :D

Mors dag

Ja jeg havde faktisk helt glemt at det var mors dag i dag. Men det havde min søde mand ikke (ellers fandt han ihvertfald lige på en hurtig løsning her til morgen.) Jeg fik det her af min skønne mand og mine søde børn


hele 3 gavekort, som tilsammen udgør en tiltrængt aften i byen med min mand og pasning til børnene....

SKØNT!!! 

den bedste gave jeg kunne ønske mig efter 6 mdr. og uden en eneste gang at have været afsted uden børn. Så det vil jeg glæde mig til.


Posten og grankusinen i jylland

Forleden fik Anna brev med posten. Hendes grankusine i jylland havde været sød at sende hende en tegning med en lille hilsen og en fin halskæde. Det gjorde lykke... :D
(Vi har selvfølgelig retoucheret alle bussemændende væk!!!!)


Og mor her skulle tilfældigvis prøve et nyt projekt, så Anna fik lov at lave et armbånd af smeltede Hama perler, som hun kunne sende retur til grankusinen. Så fik vi også lige snakket lidt om posten og postkassen, og det er jo faktisk et ret spændende emne når man er 3 år!


DIY på Hama armbånd

1. Sæt en masse Hama perler på højkant på en bage plade, på bagepapir

2. varm dem i ovnen 2-3 min. på 200 g. eller til de er flade som på billeder

3. sæt dem på elastiksnor 

Det er ret nemt, det der tager mest tid er at sætte dem alle på højkant....
Perlerne er dejlig nemme for børn at sætte på elastikken og de ser bare lidt federe ud end de alm. perler!!

God søndag
og glædelig mors dag!





9 kommentarer:

Blomsterpigen sagde ...

Ej, en sød gave! Det er jo sådan det skal være! Små, søde, kærlige tanker = gave :)

Stjernestøv sagde ...

Årh en lækker morsdagsgave, den kan jeg godt forstå at du ser frem til!!

Super ide med Hama perlerne, det må prøves af herhjemme på et tidspunkt ;o)

Micha sagde ...

Sikke en lækker mors dags gave, selv om det var en hurtig en :)
KH Micha

Súnadóttir sagde ...

Lækker gave, og suuper fedt armbånd. Det vil jeg da prøve.
God dag til dig

Mette Kathrine sagde ...

ja det med hama perlerne har jeg set flere steder i blogland. Så i kan finde god inspiration mange steder til farvesammensætning.

Belladotte(Helle) sagde ...

sikken en dejlig mors gave :) en god ide din mand har fundet på :)

Mette Kathrine sagde ...

ja jeg synes også det er en rigtig god ide :D Og han ved hvor meget jeg længes efter sådan en aften.

Sonja frå Sunnfjord sagde ...

Jeg så denne gode idéen med perlene i en annen dansk blogg, og tok den med i barnehagen der jeg jobber for tiden. Det ble stor suksess med både arm- og halsbånd i de lekreste farger:))
Så gøy at du vil være med på lotteriet mitt, og velkommen som følger:) Jeg kommer også gjerne tilbake hit:)
Sonja :-)

Mette Kathrine sagde ...

Sonja - jeg arbejder selv i en børnehave og vil også rigtig gerne lave det der, men er bange for at der måske er nogle regler imod det, pga. eventuelle giftige dampe. Danske børn må snart ingenting :(
Men dejligt at det havde succes i din børnehave. Og velkommen her til bloggen, dejligt at du vil kigge forbi!