mandag den 30. maj 2011

Billeder fra Temaaften og en gave fra pakkeleg...

Ca. 1 gang om måneden afholder vi en temaaften sammen med et af vores vennepar! Det går ud på at værtsparret bestemmer et tema, f.eks. 80'er, konfirmations-, sommerhustema! Og det må gerne være rigtig usmageligt mht. tøj og oppyntning. Det vigtigste er, at maden passer ind under temaet. Denne gang var det vores tur, og vi havde "sommerhus" som tema! Så menuen stod på rejemad, stegt flæsk med persillesovs og jordbær med vaniliecreme- og is! Det er meget sjovt for det er jo forskelligt hvad man forbinder med sommerhus. For mig er det lidt Danmark i gamle dage. Jeg voksede næsten op i min farmor og farfars sommerhus i 80'erne. Med madam blå, stegt flæsk med persillesovs, min farmors små forklæder og håndopvask. Et rigtig dejligt barndomsminde!!


Her der lidt billeder fra vores aften. Vi var også klædt ud, men fik desværre ikke taget billeder af det.


vores bord med en gammel dug, blomstrede servietter, rejemad og syrener i vasen


forretten


rød, grøn og citronvand (det kan man jo ikke opdrive mere, så det må erstattes med en lemonsodavand


et lille Madam Blå set up!


Pakkeleg!

I skal selvfølgelig også have lidt billeder fra en gave jeg modtog i pakkelegen fra Camilla




3 kommentarer:

Demselv sagde ...

Fantastisk ide med tema-aften og sikken en stemning du har fået frem, mon ikke der er blevet hygget???
Her er vi knap så kreative, men har også et par rigtig gode venner, hvor det MEGET ofte bliver til fællesspisning, det er bare så hyggeligt og så kan vi skiftes lidt til at have en fri-dag i køkkenet ;o)
Lækker, lækker gave du har fået - hvad mon det bliver til :)

Mette Kathrine sagde ...

Ja det kan jeg kun anbefale det med temaaften :D Og det sjove er faktisk at man får lavet noget mad, som man ellers ikke får så ofte! Du kan tro der blev hygget.

Misemor sagde ...

Så flott bord og deilig mat!
Og så heldig du var med den pakken, nå kan du boltre deg! =)
Klem Misemor