onsdag den 18. maj 2011

Andre menneskers meninger vs. vores valg!

Nå here goes.... et lille frustrationsindlæg + lidt billedspam af vores hyggelig gårdhave.

Midt i alt det her hus salg, så følger der altid en masse frustrationer. Først og fremmest vil jeg sige, at Jacob og jeg har tænkt ALT igennem mange gange. Gør vi nu det rigtige, og hvilke alternativer er der...osv.

Vi bor i en hyggelig provinsby, har en af de dejligste adresser i byen tæt på by og vand. Hele tiden under projekt hus salg spørger folk, "hvorfor vil i dog væk herfra", "ej i skal da ikke derud og bo" og hvad ved jeg? Og jo jeg kan godt forstå de spørger. Jeg giver dem ret i at vi bor godt og har et charmerende hus, men men men... jeg kunne lave en lang liste over alt det vi savner ved at bo her. Bl.a. at vi bor ved en stille vej, hvor vi ikke skal bekymre os om om vores børn render ud og bliver kørt ned, vi vil bo så vores børn kan cykle i skole (før de fylder 15), PLADS PLADS PLADS og et hus der er stort set vedligeholdelsesfrit.... ja jeg kunne blive ved.

Men essensen er, at jeg bliver så træt af at undskylde og forklarer hvorfor vi gerne vil flytte. Det er jo et valg vi har taget for lang tid siden, allermest for vores børns skyld, men selvfølgelig også for at vi skal have mere overskud til de vigtige ting i livet. Da vi flyttede ind her, var det vores drømmehus (mest mit), men vi har måtte sande, at med små børn og 10 tommelfingre, er der simpelthen for meget arbejde i det og for lidt plads.

DERFOR har vi valgt at flytte!!!
Så til ejendomsmæglere, fotografer, energikonsulenter, kollegaer, familie, venner og andre søde bekymrede mennesker.
Huset er til salg, i er velkomne til at købe det :D

Og JA vi gør det rigtige, i behøver ikke at spørge mere. Vi vil bare have lov til at glæde os over at vi forhåbentlig snart får vores lækre, vedligeholdelsesfrie (næsten), smukke, dejlige, store hus - tæt på den skole og børnehave som vi har valgt vores børn skal gå i - tæt på skov og hestefolde og kun 10 min. ind til den by vi bor i og vores arbejde!!

pheeew tak for den puster, godt man har en blog hvor man kan lukke lidt ud af og til, tak til dig der læste med.

Og så lidt billeder af vores hyggelige gårdhave, som vi vil nyde endnu en sommer







6 kommentarer:

Lene sagde ...

Hejsa send mig lige din adresse så jeg kan sende en lille pakke til dig.
Hilsen Lene ( krea-mormor )

Fru hygge sagde ...

Bare UD med det Mette..:0)

Mon der bliver plads til et lille lækkert kreaværelse i det nye hus?:)

Billederne du har taget af haven, er SÅ skønne!.. God aften til jer alle fire!
Kh. Mette

Mette Kathrine sagde ...

Lene - uh det lyder spændende :D

Mette - der bliver helt sikkert plads til et kreaværelse i det nye hus :D Også en god aften til dig og de andre 3 :D

Hula sagde ...

Uhhh hvor kender jeg det godt. Vi har selv haft de samme tanker. Godt du kom ud med det, og godt salg ;o(

vidunderlige univers sagde ...

Skøn gårdhave.. Kender godt dine følelser.. Held med det...:0)
KH Iben

Pip som Pap sagde ...

Hej Mette - og tak for din kommentar på min blog.
Ingen tvivl om at vi begge står midt i den samme ambivalente situation med hussalg - det er så stor en beslutning at tage og derfor er det nemt at føle tvivl om det nu også er den rigtige beslutning. Og så gør det jo bestemt ikke bedre når andre udenfor, ikke holder sig tilbage med undren og "dumme" spørgsmål, som bare ikke er til gavn når nu den svære beslutning er taget.
Vi har også som jer ønske om at bygge selv på et tidspunkt når vi får solgt, og så kan vi jo få det ligesom vi vil ha det!
Jeg kan mærke at jeg har fået ro indeni nu hvor vi endelig har sat til salg, nu er det ligesom for sent at lave om på (eller det er det jo selvfølgelig først når det er solgt) og jeg kan lukke ned for den indre diskussion jeg har haft med mig selv det sidste halve år, om salg eller ikke salg.

For os er det blevet meget klart at et HJEM mest af alt et sted hvor hele familien føler sig godt tilpas og har mulighed for at være sig selv og skabe de værdier som er vigtige for familien - så kan det faktisk være underordnet om man bor i en jordhule (arhh okay) eller et slot - sålænge det føles rigtigt og man ikke går på kompromi med sig selv og familiens ønsker.
Og dét kan ingen andre end dig og din mand mærke i jeres situation - og da slet ikke alle de "kloge-Åger" der mener at de skal så tvivl i jeres beslutning og gøre sig kloge på et område de slet ikke har indsigt i!
Jeg ønsker jer held og lykke med salget og det nye liv der venter på jer :o)

Knus Pia