onsdag den 6. april 2011

endelig MOR-FRI, og så alligevel ikke... kender du det??

Ja så blev kl. 22.15 i dag før der var ro!! Jeg er jo vandt til 2 små englebasser, som stort set altid sover ved en 20-20.30 tiden. Valdemar vågner lidt, og skal have sutten, men ellers plejer der at være dømt mor tid fra ca. kl. 20!! Og så var der lige i dag hvor kl. blev...ja.....22.15 før der var RO!!


Så så man lige mig, blive helt frustreret og hys og manden min måtte tage over, for nu havde jeg bare behov for mor tid, alene i min krop, ro i mit hoved og i den dur!! Med pisse dårlig samvittighed lod jeg ungen skrige (under fars opsyn og tilstedeværelse ved vuggen) velvidende at han kaldte på sin mor (på trods af at han knap er 5 mdr.)


Men nogle gange bliver det bare for meget, og så er supermor altså træt!! Jeg er jo bare så heldig at have 2 nemme unger, så "kan jeg virkelig tillade mig at have det sådan?" dunker i mit hoved.... Jeg ved det ikke, men det har jeg og sådan er det!!


Jeg forstår ikke de forældre der bare ejer uanede mængder tålmodighed, selv kl. 22 om aftenen - jeg er ikke en af dem, ihvertfald ikke i dag    ....Kender du det???


Mine næsten helt ufarlige unger, kan du ane Annas iltre temperament?? Hun har arvet det fra hendes mor!! 
Ej, hun er faktisk glad og fjoller på billedet, med bar mave og hue på :D



Med inspiration fra marolle.com/blog så har jeg nu oprettet en ny etiket, hvor jeg engang imellem vil dele lidt ud af det, der er knap så perfekt i mit liv. Vi kvinder (her i DK og i blogland) er super gode til at fremlægge vores liv som noget der er nær perfekt. Vi viser sjældent vores vasketøjsbunker, rod og støv frem her i blogland. Eller tænk hvis man en dag kunne købe en udgave af "Bolig liv" eller "Vores børn" og finde et magasin fyldt med boligartikler med rod og et køkkenbord fyldt med opvask fra en hel uge. Eller om hvordan det nogle gange sker at man bare er en skodmor!! Eller til os kreamennesker, syprojekter, strikketøj osv der gik galt!!

I dag viser jeg lidt af mig som mor, når jeg ikke klare det helt optimalt!

Det kan være jeg er modig en anden gang at dele lidt ud af mine "fejl", du kan ihvertfald følge med under "Ikke så perfekt"!

...Hov nu vågner Valdemar igen, jeg går i seng!!
Godnat :D

8 kommentarer:

Kristiane sagde ...

Ha ha ha.. Jeg har det på samme måde... jeg VIL have min alene-mor-tid om aften. Især da min mand lige for tiden arbejder 12 timer, dvs jeg pludselig er blevet "alene" mor!! puuuha... Men heldigvis plejer mine unger også at sove ved 19-20 tiden. Så jeg bliver også frustreret hvis jeg pludselig skal bruge 2-3 timer på at putte.. føj!!! Så du er ikke alene. ;-)

ditte marie sagde ...

puhaaa... den dårlige samvittighed! den forsvinder vist aldrig rigtigt!

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Ingen dårlige samvittigheder, tak...:O)
Man har lov til at reagere, som man nu gør og tænk så på alle de timer, hvor alt er, som du gerne vil ha´ det.
Man ER jo kun et menneske og fint at få faderen på banen, når han nu er der, ikk´? Men det er nu rigtig godt at få luftet sine frustrationer, så kan andre også se, at du faktisk er dejligt normal. :O)
Kh. Lene

Grith sagde ...

Du skal ikke have dårlig samvittighed! Vi har det nok alle sådan og de forældre der siger de altid har overskud også kl 22 tror jeg bare ikke på.

Alle har brug for fri - vi har også nemme børn, men jeg bliver stadig lige frustreret når de får 3 nat i træk synes vi skal lege.

Mette Kathrine sagde ...

hvor er det skønt at høre, at der er andre der kender til det!! Ja der er heldigvis også så mange glæder ved at være forældre. Om 20 år er disse situationer sikkert glemt, og man husker mest alt det positive og hvor nuttede de var da de var små :D

Henriette sagde ...

Du skal huske at hvis du ikke fungere, så kan dine børn mærke det lige med det samme - og når nu far er i nærheden, så lad ham komme til og give dig selv lidt fri.
Den dårlige samvittighed sidder der alligevel, helt uden grund - prøv at ligge den på hylden. Det er svært det ved jeg. Jeg kan stadig have dårlig samvittighed hvis jeg ikke er hjemme (hvilket jeg oftest er) når drengene kommer hjem fra skole og det er jo noget pjat - for de er store - men den dumme orm (samvittigheden) gnaver ☺
Husk, bare fordi vi engang imellem ønsker vores børn hen hvor peberet gro - så elsker vi dem stadig over alt på jorden og vil gå gennem ild og vand - men nogle gange er vi bare trætte ♥

Mette Kathrine sagde ...

Henriette - ja du har helt ret :D Tak for din søde besked!

Marolle sagde ...

du er bare så sej og modig! tak fordi du deler :)