torsdag den 21. april 2011

Det var så den tid, slut med vugge goddag til tremmeseng!

Så gik de første 5 mdr. af Valdemars liv med lynets hast!! Nu blev han for lang til den fine vugge (som far lå i da han var lille - meget retro) og han er nu flyttet over i tremmesengen.

Vuggen har vi lånt af mine svigerforældre. Ja det var kærlighed ved første blik. I hvid og lyserød, den passede måske bedre da Anna lå i den, men dengang i 70'erne der gjorde det ikke så meget at det var en lille dreng der skulle sove i den. Og det gør det vel egentlig heller ikke nu, i disse retrotider! D


Jeg er helt vild med det stof, men nu må den ud på svigerforældrenes loft igen :( snøft!!

Så blev det for alvor påske!! Det blev selfølgelig skudt igang igår med påskecupcakes til aftenkaffen


Anna var med til at trille små påskeæg i sugarpaste og de skulle selvfølgelig ligges på hendes Barbapapa kager på en Barbapapa tallerken :D mmm mums!!



Very Pinteresting....

Hvis du har lyst til at kigge forbi, så har jeg oprettet en side på pinterest.com  ( pinterest.com/mettel ) Jeg fik ideen fra Lis, som var sød at dele den gode ide på hendes blog! Det er jo genialt, og så er det meget nemmere at "lovelinke" til dem man låner fra / inspireres af!

Rigtig god påske til jer alle, vi ses jo nok her i blogland i løbet af de kommende dage!!


9 kommentarer:

mostermajas sagde ...

Tiden går alt for stærkt med små børn. Meget fin vugge, det er næsten synd han er vokset fra den.

God påske
maja

Fru hygge sagde ...

Hvad siger Valdemar til at sove i hans nye træmmeseng?..
Og JA, tiden FLYVER godt nok lidt for hurtigt! Så det er bare med at nyde de små prinser og prinsesser!:)
Dine kager, SER SÅÅÅÅÅ lækre ud! MUMS, Mette!!!

Heidi Bagge Dalsø sagde ...

Øv øv med vuggen, det er jo helt vemodigt, det går så stærkt. Den er bare så fin....i må på den igen om nogle år ;o) så den kan komme frem igen ;o)
Og lækre kager, de er bare så flotte.....jeg har også bagt cupcakes i dag, måske vi kan udveksle lidt opskrifter på kager og pynt :o) Rigtig god påske

Mette Kathrine sagde ...

arg, mit meget lange svar forsvandt!!! Prøver igen...

Mette - Valdemar klarer tremmesengen super fint. han er blevet vænnet til den, da vi har brugt den som hygge/legeseng indtil nu :D

Heidi - Ja nr. 3 ...hmmmm, måske om 4 år, nu må vi se!!

Og ja lad os endelig udveksle opskrifter. Her er selve kagen fra "Krudtugler og kanelsnegle" bogen. Jeg har taget udgangspunkt i opskriften "spirende glæder". Der er så frosting af friskost og flormelis. Ja jeg sparede lige smøret i denne omgang, det kan sagtens udlades.

Heidi Bagge Dalsø sagde ...

Det er også en super bog, med en masse gode opskrifter og ideer. Jeg har prøvet lidt forskellig frosting, men du bruger kun ost og flormelis? Det må jeg prøve. Det er jo også sundere, så kan det nydes lidt oftere ;o)
Jeg lavede nogle banan/chokolade cupcakes igår med chokoladeglasur lavet af smør, mælk og smeltet chokolade og så flormelis, mums :o)

Mette Kathrine sagde ...

mmm det lyder også godt. Jeg laver normalt frosting med smør, men ville lige prøve uden, det gik også helt fint. Tror dog den er nemmere at få tyk med smør og det giver også et ekstra usundt pift til smagen :D

Anonym sagde ...

Hej Mette. Min datter fylder 1 år til feb og hun er glad for Barbapapa. ville derfor spørge, hvor du har fundet muffinsformene med Barbapapa på? Venlig hilsen Danielle

Mette Kathrine sagde ...

Hej Danielle

Det er nogen jeg har købt sidste forår (2011) i Netto! Men de er meget tynde, måske du kan finde nogen der er bedre et sted på nettet. Jeg tror desværre ikke jeg har flere pakker, ellers måtte du gerne få dem. Jeg skal nok kigge efter :D

MariesFabrik sagde ...

Så har jeg så brugt aftenen på at kigge næsten hele din blog igenne. Meget hyggelig når man nu ikke kan sove. p.s. Dine unger er skønne!