fredag den 25. marts 2011

en hyggelig dag, næsten hele dagen...

Jeg gør det igen og igen, giver Anna en fridag hvor vi rigtig skal hygge os!!!! Naivt glæder jeg mig hver gang, men.....

En datter på 3 år, der for nylig er blevet storesøster og er mega meget i "selvstændighedsalderen" (som det hedder på pædagogisk,) hmmm det er ikke altid så hyggeligt som en mor drømmer om! Det ender ofte med skrig og skrål og viljer og ønsker der ikke bliver opfyldt pga. ens regelrette og til tider kedelige pædagog mor. Men jeg vil da sige at det meste af dagen hyggede vi os rigtig godt.

 Som du kan se på billedet fik vi lidt mor datter tid (mens lillebror sov), til at gå med noget vi begge elsker, at være kreative. Jeg havde købt keramik påskeæg i netto, dem fik vi malet. De kan anbefales, uden på pakken ser det ikke ud som noget man vil have hængende i stuen, men hvis man blander farverne lidt og tynder dem ud med vand, lægger lidt glimmer på, så bliver de faktisk ganske fine! Så fine at mor her gerne vil have dem til at pryde stuen, men min gavmilde datter synes hellere at de skal gives væk til Bedste og Jørgen, Farmor og Farfar og Oldemor selvfølgelig. Det er da super sødt, men øv endnu en Anna-gjort ting som mor ikke kan få fingrene i.

"Far til fire" og en lille skål med påskeæg blev det også til, mmmm!!!



Se på dette billede nedenfor, ser i noget der varmer mit hjerte! Jeg har gemt mine elskede Barbie dukker til mine børn (håbede selvfølgelig at jeg fik en datter, det er ikke sikkert jeg kan lokke Valdemar til at lege med dem) Jeg har hele min ungdom holdt hårdt på at de skulle gemmes, og gemt det blev de. Heldigvis har Anna taget dem til sig, og det er jeg VILDT glad for. 


Lidt andet det blev til den anden dag! En "wanna be" mega musel malet tallerken!


Glas til Valdemars babymad, som Anna med glæde hjalp med at pynte!


Nu skal jeg se X-Factor!! Jubbiiiii.... hvem mon vinder??? 



6 kommentarer:

Fru hygge sagde ...

ååhhh Mette, som du jo godt ved, kender jeg også ALT til de dage som ikke helt bliver som forventet- jeg bliver både skuffet og ked af det på samme tid!! Men det går heldigvis fremad, med flere og flere af de hyggelige stunder:)
Ha en rigtig god weekend.
Kh. Mette

Mette Kathrine sagde ...

ja vi må håbe de vokser fra det, så vi lige kan få en pause inden de rammer teenageårene!!

Edith sagde ...

Sikke en fin blog du har! Her lige kigget lidt rundt :-)

Og ja det er sjovt som man ikke kan planlægge hyggen, men det må vi jo nok bare lære at leve med. Heldigvis er min søn endnu ikke helt kommet i selvstændighedsalderen endnu og det skal jeg da vist nyde! ;-)

Det er en virkelig fin "musel" tallerken du har lavet. Er det bare med almindelig porcelænsmaling? Skal sådan noget ikke brændes?

God søndag.

Edith.

Mette Kathrine sagde ...

Edith - tak! Det er en porcelænstush, den kan købes i panduro og cchobby.dk, den skal bare i ovnen, meget smart og nemt for børn at tegne med den :D

Julia Runge sagde ...

Sikke en fin tallerken du har fået malet :D Burde også snart komme i gang med mine tusser. Synes bare de har meget nemt ved at løbe (har dem fra cchobby.dk)
Oplever du også det?
Kh. Julia

Mette Kathrine Lauritzen sagde ...

ja den blev ok. Jeg bruger den til min olivenolie, der står ved siden af komfuret :D